Kunde: Riksarkivet
Prosjekt: Logo og identitet
Client: The National Archives of Norway
Project: Logo and mini identity
Logo og visuell profil til bruk i Riksarkivets 200 års jubileumsår 2017. Det var et ønske fra kunden om å utnytte 200 tallets iboende muligheter for briller, da særlig Henrik Wergelands (norges første riksarkivar) sådanne. Uten å gå Wergelandåret 2008 i næringen. Denne løsningen hentyder også til arkivarens nysgjerrige nese, og man bruke sirkelen skåret ut, som et «øye til fortiden» på konvolutter, brosjyrer program ol.. Designet er ellers inspirert av kontormatriellfetisjen man fort kan havne i når man beveger seg i arkivets sfærer.
Logo and visual identity for the 200 years anniversary of National Archives of Norway. The client wished to exploit the number 200s inherent possibilty for eyeglasses, thus alluding to the visual appearance of the first norwegian national archivist, Henrik Wergeland. This solution also points at the archivist presumably nosy nose, and as an added bonus the circle can be cut out and become an eye that one can look through – at history.
The design is inspired by the offfice stationary fetisch one is easily afflicted with when enterering the sphere of the archives.